Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ- ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΝΟΚΙΟ


Ας εξασκήσουμε λίγο τις γλωσσικές μας δεξιότητες παρέα με τον αγαπημένο μας ήρωα και φυσικά με πολύ παιχνίδι!!!

Δείτε πρώτα το παρακάτω βίντεο με την ιστορία του Πινόκιο
Παραμύθια (youtube)  Πινόκιο

Προτεινόμενες δραστηριότητες

Ανάπτυξη προφορικού λόγου

Δραστηριότητα 1

Ερωτήσεις κατανόησης
  •  Ποιος είναι ο ήρωας της ιστορίας;
  • Πώς δημιουργήθηκε;
  • Ποιά ψέμματα είπε;
  • Τι συνέβη στον ήρωα;
  • Τι απόφαση πήρε;
  • Ποιά ζώα συναντήσαμε και τι ξέρεις γι αυτά και τη ζωή τους;
  • Ποιές άγνωστες λέξεις μάθαμε;
  • Δώσε το δικό σου τέλος στην ιστορία

Δραστηριότητα 2
Δραματοποίηση: Με αντικείμενα του σπιτιού και με τα παιγνίδια σου φτιάξε το σκηνικό για ένα περιστατικό της ιστορίας (Δεν πειράζει αν το σπίτι αλλάξει για λίγο μορφή. Συμφωνείστε με τα παιδιά ότι η τακτοποίηση είναι μέρος  αυτού του παιχνιδιού). Παίξτε τους διαλόγους των ηρώων.

Δραστηριότητα 3
 Μιλάμε για το πώς νιώθουμε εμείς και οι ήρωες της ιστορίας (συναισθήματα).

Δραστηριότητα 4
Παραλείποντας λέξεις ή φράσεις (Μια φορά κι …, ένα βατραχάκι πρασινούλη σαν …).αφήνουμε τα παιδιά να συμπληρώσουν τη λέξη.

Δραστηριότητα 5
 Μάντεψε ποιος είμαι. Βάζω με το μυαλό μου έναν ήρωα και με 10 ερωτήσεις οι άλλοι προσπαθούν να τον αναγνωρίσουν.

Δραστηριότητα 6
Παιχνίδι: Πετάει,πετάει...


Ανάπτυξη γραπτού λόγου

Μαθαίνω το γράμμα Π,π    (όπως Πινόκιο, πάπια)

Δραστηριότητα 1

Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομα του ήρωα;  Βρες λεξούλες, που αρχίζουν από τη φωνούλα Π,π (ζώα, χρώματα, αντικείμενα του σπιτιού κ.α)  και ζωγράφισε σε ένα χαρτί η χαρτόνι.  Με τη βοήθεια των γονιών σου μπορείς να γράψεις και τη λέξη και να χρησιμοποιήσεις περιοδικά, εφημερίδες κ.α.
 Γονείς δώστε στα παιδιά να σκίσουν, να κόψουν, να κολλήσουν, να βάψουν, να παίξουν, να χαρούν.

Δραστηριότητα 2

Δείτε το βίντεο «Ένα γράμμα μια ιστορία – Η πολυλογού παντόφλα »
(Εκπαιδευτική τηλεόραση) και μάθετε λεξούλες από Π,π

Δραστηριότητα 3

Συλλαβές
Παιδιά, στον αντίχειρα σας γράψτε το γράμμα Π και στα άλλα δάχτυλα το Α, το Ε, το Ο και το Ι.Ύστερα  ενώστε το Π του αντίχειρα με το Α του δείχτη...Τι συλλαβή σχηματίζεται;Το ΠΑ...Το ίδιο έγινε και με τα άλλα δαχτυλάκια και έτσι σχηματίσαμε τις συλλαβές ΠΑ, ΠΕ, ΠΟ, ΠΙ.....
Παίξτε αυτό το παιχνίδι και κάθε φορά που ενώνετε τα δύο δαχτυλάκια βρείτε και μια λεξούλα από τη συγκεκριμένη συλλαβή.

Δραστηριότητα 4

Σχηματίστε στο πάτωμα ένα μεγάααλο  γράμμα Π με το σώμα σας ή με αντικείμενα του σπιτιού σας όπως καλαμάκια, στυλούς, βιβλία,σκοινάκι, τουβλάκια κ.α. Αυτοσχεδιάστε!!!

       Τεχνολογία

Παιχνίδια on line

Εικαστικά

Δραστηριότητα 1

 Ζωγραφική και δημιουργική γραφή
Τα παιδιά εκτός από τα αθώα ψεματάκια τους μπορούν να ζωγραφίσουν ό, τι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία και να γράψουν από κάτω την εμπειρία τους, με τη βοήθεια των γονιών τους.
 Πέρα από τον παραδοσιακό τρόπο ζωγραφικής με χαρτιά και μαρκαδόρους, τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τα παρακάτω προγράμματα :
  1. Το Tux Paint –  Ελεύθερο Πρόγραμμα Ζωγραφικής  για παιδιά 3-12 χρονών
  2. Το AutoDraw –  Πρόγραμμα Ζωγραφικής
  3.  Φωτόδεντρο – Ζωγραφική για μικρά παιδιά
Μπορείτε να φωτογραφίσετε τη ζωγραφιά των παιδιών ή αν διαθέτετε εκτυπωτή να την εκτυπώσετε.

Δραστηριότητα 2

 Κατασκευή κούκλας – Πινόκιο
Παιδιά φτιάξτε τη δική σας κούκλα και δοκιμάστε να παίξετε διάφορους ρόλους. Κατασκευάστε το κεφάλι του Πινόκιο με εφημερίδα, άλλα χαρτιά ή απλό επίπεδο χαρτόνι, ζωγραφίστε τα χαρακτηριστικά του και το καπέλο του, κολλήστε μια μεγάλη μύτη όπως π.χ από ρολό χαρτί υγείας  και στηρίξτε την κούκλα σε ένα γλωσσοπίεστρο ή μια κουτάλα της μαμάς.
Αυτοσχεδιάστε και χαρείτε παιχνίδι!!! 


Ψυχοκινητική

Και τώρα παιδιά κινηθείτε, χορέψτε και διασκεδάστε!!!



Μουσική

Τραγούδι: Πινόκιο
                                                      

Τραγούδι: Πατατα ταπατα



Τραγούδι: Ο Παπαγάλος


Και παιδιά μην ξεχνάτε !!!

«Ένα ψέμα την ημέρα, την αλήθεια κάνει πέρα
κι αν δεν θέλεις σαν τον βοσκό να την πατήσεις
την αλήθεια να αγαπήσεις»

Αγαπητοί γονείς, θα χαρούμε πολύ, να μας στείλετε φωτογραφίες από τις δραστηριότητες που προτείναμε στο email του σχολείου μας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας